


 

Truth Media, Fake Profiles 
Facebook Takes Down Inauthentic Network Associated with Truth Media  

On July 31, 2020, Facebook took down a ​network of over 500 accounts, groups, pages, and                               
Instagram accounts from around the world that had engaged in coordinated inauthentic behavior                         
using fake accounts and fake identities to spread and amplify their message. Facebook said that                             
the people behind the network were associated with ​Truth Media​, a multinational brand that                           
operates in Chinese, English, Vietnamese and other languages and offers “the light of truth” in its                               
reporting.  
 
The network on Facebook was particularly active in Chinese and English, with smaller numbers of                             
assets in Vietnamese and Indonesian. It used fake accounts, often with profile pictures that                           
appeared to be stock photos, to promote content from its main pages. The network also                             
maintained a presence on YouTube, Twitter, and Pinterest, and it promoted a number of                           
anti-Chinese Communist Party (CCP) websites and petitions, including a petition on the White                         
House website that ​called for the Covid-19 coronavirus to be renamed the “CCP virus.”  
 
As it ​announced the takedown on August 6, Facebook said, “This network relied on a combination                               
of authentic, compromised and fake accounts ​— some of which had been detected and disabled                             
by our automated systems — to evade enforcement, drive people to off-platform sites, comment                           
on their own and other people’s content, and manage Groups and Pages posing as regional news                               
entities. They also spammed Groups with their content, likely using automation. (....) Although the                           
people behind this activity attempted to conceal their identities and coordination, our investigation                         
linked this network to Truthmedia, a digital media outlet. Truthmedia is now banned from our                             
platforms.”  
 
Facebook also said that the network “​showed some links to on-platform activity by Epoch Media                             
Group and NTD” (New Tang Dynasty TV). Facebook found the network “as part of our internal                               
investigation into suspected coordinated inauthentic behavior that showed some links to the                       
network we​ ​​removed​​ in December 2019.”  
 
Before the takedown, Facebook shared a list of the publicly visible assets with Graphika for an                               
independent assessment.   

 
1 

https://about.fb.com/news/2020/08/july-2020-cib-report/
https://zh.truthmedia.info/
https://petitions.whitehouse.gov/petition/lets-start-calling-novel-coronavirus-ccp-virus?fbclid=IwAR0r4maACfHXvjxSwoaiKPEYV7-WfYBK6u1R5F0ODU3DckMxZPF-aGWBU20
https://about.fb.com/news/2020/08/july-2020-cib-report/
https://about.fb.com/news/2019/12/removing-coordinated-inauthentic-behavior-from-georgia-vietnam-and-the-us/


 

The Truth Media Network 
Truth Media is a collection of websites in Chinese, English, Japanese, and Indonesian. According                           
to its own ​description​, it “originated from a pure and kind-hearted dream: let the truth spread to                                 
the world, and let everything show the original and pure truth.” ​The Truth Media website does not                                 
provide ownership details.  
 

 
Banner of the Truth Media website, truthmedia.info, as of August 4, 2020, showing the span of languages 

covered by the publication.  
 

The website’s primary focus is on China, Hong Kong, and Taiwan: it has separate sections for                               
mainland China on one hand and Hong Kong and Taiwan on the other, and it covers the rest of                                     
the world under the banner “overseas.” Its section on “the truth” offers a range of stories that                                 
attack the governance of the Chinese Communist Party (CCP).  
 

 
Negative stories about the CCP under the section “the truth” on truthmedia.info.   

 
Truth Media is broadly active across social media platforms: as of August 4, 2020, it featured                               
YouTube channels in ​Chinese​, ​English​, ​Japanese​, and ​Vietnamese​, together with a presence on                         

 
2 

https://zh.truthmedia.info/%E7%9C%9F%E7%9B%B8-%E5%82%B3%E5%AA%92-%E9%97%9C%E6%96%BC%E6%88%91%E5%80%91/
https://www.youtube.com/c/%E7%9C%9F%E7%9B%B8%E4%BC%A0%E5%AA%92/about
https://www.youtube.com/channel/UCbOjKo3T18EKViQXxJzijEA/about
https://www.youtube.com/c/%E7%9C%9F%E7%9B%B8%E3%83%A1%E3%83%87%E3%82%A3%E3%82%A2/about
https://www.youtube.com/channel/UCDVF5Yujx2RPNT8slEa9b_A


 

Instagram and ​Pinterest​. Its Chinese-language ​Twitter account was suspended before August 4;                       
as of the same date, an English-language ​Twitter account was still active. ​The latter account                             
largely posted links to YouTube videos from conservative American outlets, alongside content                       
from the Epoch Times and New Tang Dynasty (NTD).  
 
Facebook said that it found “some links to on-platform activity” by the Epoch Media Group,                             
among others, in the takedown set. As discussed below, Truth Media assets regularly                         
cross-promoted content from the Epoch Times and shared a number of its ideological positions,                           
notably opposition to the CCP and support for the Falun Gong movement.  
 
In December 2019 Facebook ​took down​, for coordinated inauthentic behavior, a network based                         
around a brand called “The Beauty of Life”; this network was ​reportedly linked to the Epoch Media                                 
Group. Facebook ​said that the inauthentic activity was linked to the Epoch group “and individuals                             
in Vietnam working on its behalf.” The Epoch Media Group denied any involvement in that                             
inauthentic network. 

The Takedown Set  
The set of assets that were taken down on July 31 consisted of 181 Facebook pages, 303                                 
accounts, 44 groups, and 31 accounts on Instagram, which is owned by Facebook.  
 
The followings of these assets varied widely. Among the Facebook pages, the most followed was                             
@TheTruthComing: at the time of the takedown, it had just over 430,000 followers. Another page,                             
@DiyaKhanLive, had over 320,000. At the other end of the spectrum, a set of what appear to have                                   
been amplifier pages (accounts largely created to “boost” the content of other pages) with names                             
like @Truth50, @Truth51, @Truth52, and so on, had fewer than half a dozen followers each.  
 
The Facebook groups were less successful in building up a following. The one with the most                               
members, called “We love truth and beauty,” had only 478 followers. Twenty-six different groups                           
had fewer than 10 members each. Similarly, the Instagram accounts had only modest followings.                           
The most popular, @pureessenzooil, had just over 2,700 followers when it was taken down; more                             
than half of the Instagram accounts that Graphika reviewed had fewer than 100 followers each.  
 
The creation dates of these assets varied widely. The oldest Facebook page, @FatBurningFoods,                         
was set up in October 2011 but was an outlier in this set, which mostly contained more recent                                   
assets. Eleven different pages were created on September 1, 2017. Each of these pages was                             
named “Truth” plus a geographic designator, such as “Truth-India” and “Truth-South America.”                       
Another 18 pages were created in October-November 2017, and 17 different pages were created                           
between May and July 2020.  

 
3 

https://www.instagram.com/truthmediachn/
https://www.pinterest.co.uk/truthmediainfo/
https://twitter.com/TruthMediaCHN
https://twitter.com/TruthMediaEN
https://graphika.com/reports/operationffs-fake-face-swarm/
https://www.snopes.com/news/2019/10/11/pro-trump-outlet-linked-epoch-times/
https://about.fb.com/news/2019/12/removing-coordinated-inauthentic-behavior-from-georgia-vietnam-and-the-us/


 

 
Creation dates of the Facebook pages included in the takedown set.  

 
Facebook accounts do not show when they were created, but using the date of the first visible                                 
profile picture can serve as a proxy to indicate the probable creation date. Using this method to                                 
analyze the accounts in the takedown set, Graphika identified a bump in creations in late 2015                               
and early 2016 and a larger bump in early 2018. Some of the accounts served as administrators                                 
on pages that were created before the accounts posted their first profile pictures; it is unclear                               
whether this means that the accounts were created earlier but did not have profile pictures at the                                 
time, or that the accounts were created later than the pages and were used to replace or                                 
supplement earlier administrators.  
 

 
4 



 

 
Dates of the first profile picture for accounts in the takedown set, approximating their creation dates.  

 
The groups on Facebook ranged in age even more widely: the oldest was set up in February 2009;                                   
the most recent was created in April 2020. Seven of the groups were created on one day, on                                   
October 12, 2018; they were all listed as having the same administrator. Six more groups were set                                 
up in July 2019.  
 
The bulk of the assets posted in English, Chinese, or both. For example, among the Facebook                               
pages, 25 were predominantly in Chinese, 29 were primarily in English, and 8 pages switched                             
between the languages. Still other pages were in Indonesian, Vietnamese, and Portuguese. This                         
language breakdown also largely reflected the locations from which the pages were administered,                         
which included the United States, Indonesia, Vietnam, New Zealand, Australia, Canada, Hong                       
Kong, and Taiwan.   
 

 
5 



 

 
Page Transparency details for one of the main assets in the network, Truth Media 真相傳媒, showing the 

number and location of its managers. This was a Chinese-language page. Note: unless otherwise stated, all 
the screenshots of social media assets included in the report were posted by now-deactivated users and 

pages that were part of the takedown set. 
 
The network purchased advertising on Facebook. One page, Truth Media 真相傳媒 (the Chinese                         
text means Truth Media; the page’s handle was @TruthMediaInfo), focused on Chinese readers                         
with the advertising paid for in Taiwan Dollars. At the time of the takedown, this page had one                                   
ongoing ​ad​, started on July 28, 2020. According to the Facebook ​ad library​, which has preserved                               
the ad, it spent between 100 and 199 Taiwan Dollars, and pointed to a ​YouTube video from a                                   
channel called the “Global Service Center for Quitting the CCP” (discussed below).  

 
6 

https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads&country=US&impression_search_field=has_impressions_lifetime&view_all_page_id=1710872045885613&sort_data[direction]=desc&sort_data[mode]=relevancy_monthly_grouped
https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads&country=US&impression_search_field=has_impressions_lifetime&view_all_page_id=1710872045885613&sort_data[direction]=desc&sort_data[mode]=relevancy_monthly_grouped
https://www.youtube.com/watch?v=ZAAfO0045lI


 

 
Ad information for the last ad posted by Truth Media 真相傳媒, showing the main ad locations and the 

amount spent. The YouTube link leads ​here​. 
 

The video was most shown in Shan State, Myanmar, and Johor, Malaysia. In an indication of how                                 
widely spread the network was, the ad library shows that it was also viewed in Singapore, Phnom                                 
Penh, Manila, Yangon, Ho Chi Minh City, Addis Ababa, Podgorica, and Belize. 
 

 
7 

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DZAAfO0045lI%26fbclid%3DIwAR1ok_hIK2hB9bmDis3rLR5_gltw6BDb1yEWBIUIXTTaii1njoSX9Fc4Y3s&h=AT2gKYwJI3TZ2Tm7NVIYDzQzKueRuXsdTxxil23XYXmUZ_4vCa9qtuhLHU7ogI5X4DQaeE3CfXUGkOwaQjz2HViS63bGhM3s0GziAG-hYRqTy0dgb1oQnSkwn95AYsjfc_fxn6e6QOY


 

 
Some of the locations in which, according to Facebook’s ad library, the last ad to run from Truth Media 真相

傳媒 was viewed, illustrating the network’s global presence. 

Key Narratives 

Anti-CCP 

The network of accounts in the takedown set systematically criticized the Chinese Communist                         
Party, attacking it on multiple fronts, including for its treatment of the Falun Gong movement and                               
the Uighur minority in the province of Xinjiang (subject to grave, systematic human-rights abuses)                           
and for its response to the Covid-19 pandemic. These are criticisms of the CCP that have been                                 
made by many authoritative voices, not least human rights organizations including ​Amnesty                       
International and ​Human Rights Watch​; it is important to emphasize that the takedown was                           
based on inauthentic activity, not the content of the posts.  
 
Some of the accusations were graphic, notably the claim that the CCP was harvesting organs                             
from Falun Gong and Uighur prisoners to feed the trade in body parts. This is an accusation that                                   
the Epoch Times has ​repeatedly highlighted since at least ​2006​; an ​archive of a website launched                               
by the Epoch Times includes the claim that “we were the first to report on the state-sponsored                                 
forces organ harvesting in China — ​one of the most underreported atrocities of our time.” (In fact,                                 
a ​letter campaign from Amnesty International as early as 1995 condemned China’s practice of                           
harvesting organs from executed prisoners.) 
 

 
8 

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2020/02/china-uyghurs-living-abroad-tell-of-campaign-of-intimidation/
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2020/02/china-uyghurs-living-abroad-tell-of-campaign-of-intimidation/
https://www.hrw.org/news/2020/02/20/more-evidence-chinas-horrific-abuses-xinjiang
https://www.theepochtimes.com/c-organ-harvesting-in-china
https://www.theepochtimes.com/c-organ-harvesting-in-china/9
https://web.archive.org/web/20200425173953/https://ccpvirustruth.com/
https://www.amnesty.org/download/Documents/172000/asa170011995en.pdf


 

 
Posts by network assets “Brandon Eldora” (left) and “Uphold Justice” (right) accusing China of “transplant 

abuse.” 

Minority and Opposition Persecution 

Other content from the network focused more generally on China’s violations of human rights,                           
especially its treatment of minorities. One of the pages in the network was called the “World                               
Organization to Investigate the Persecution of Falun Gong”; many assets posted about reports of                           
torture and other abuse in China. Such posts also included support for the pro-democracy                           
protesters in Hong Kong.  
 
 

 
9 



 

 
Top, banner of the page “World Organization to Investigate the Persecution of Falun Gong.” Bottom, left to 

right, posts by assets in the takedown network posting about hellish conditions for prisoners in China.  
 
 
 

 

 
10 



 

 
Posts about the “Hong Kong People Fighting for Freedom,” left, and the CCP’s suppression of religious 

freedom, right.  
 

Covid-19 

Many posts across the network, in multiple languages, accused the CCP of covering up or                             
otherwise distorting the outbreak of Covid-19, whether by concealing its existence in the early                           
days or by downplaying its impact on the Chinese people. Truth Media is not alone in this stance:                                   
many international outlets have ​reported ​in ​detail on China’s early response to the outbreak,                           
including its decision to ​silence​ a doctor who raised the alarm.  
 
 
 
 

 
11 

https://www.bbc.com/news/world-52573137
https://www.nytimes.com/2020/01/25/world/asia/coronavirus-crisis-china-response.html
https://www.washingtonpost.com/world/2020/02/01/early-missteps-state-secrecy-china-likely-allowed-coronavirus-spread-farther-faster/
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51364382


 

 
Content suggesting that China lied about or otherwise manipulated its Covid-19 numbers, posted by assets in 
the takedown network. Throughout this report, we have blurred the identities of accounts that either did not 

belong to the network or that may have been taken from authentic users. 
 

Some posts went further and accused the Chinese government of creating the Covid-19 virus in a                               
weapons lab — an accusation that has been ​repeatedly ​dismissed by medical experts. (The                           
accusation mirrors an equally ​debunked ​claim promoted by Chinese officials and media that the                           
virus originated in an American lab.)  
 

 
Posts by two pages of the same text that claimed that the coronavirus outbreak originated in a Chinese lab.  

 

 
12 

https://www.washingtonpost.com/politics/2020/02/16/tom-cotton-coronavirus-conspiracy/
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30418-9/fulltext
https://www.washingtonexaminer.com/policy/defense-national-security/chinese-diplomat-accuses-us-army-of-creating-coronavirus-epidemic-in-wuhan
https://www.voanews.com/science-health/coronavirus-outbreak/chinese-diplomat-accuses-us-spreading-coronavirus


 

On some occasions, the network referred to Covid-19 specifically as the “CCP virus,” a fact we will                                 
return to below. Elsewhere on the Truth Media collection of social media assets, a ​YouTube video                               
that the outlet ran on March 14 also referred to the virus as a bioweapon.  
 

 
Left, Facebook post boosting an image that called Covid-19 the “CCP virus.” Right, still from the Truth Media 

video, calling it a bioweapon.   

U.S. Politics 

Although not the main focus of this network’s activity, some of the pages and accounts posted                               
content about U.S. politics. For example, several posts supported President Donald Trump. This                         
content went beyond Trump’s criticism of the CCP and focused more broadly on his political and                               
personal character. Such content presented Trump as China's best hope against the Chinese                         
Communist Party and praised his foreign policies toward Beijing. A significant number of posts                           
focused on Trump and Hong Kong, seeing Trump as leverage in favor of Hong Kong against                               
Beijing. 
 
As was typical of this network, apparently inauthentic accounts amplified content from pages that                           
were branded as part of the Truth Media group, creating an inauthentic booster network.  
 
 

 
13 

https://www.youtube.com/watch?v=34S_gESxZLw


 

 
Posts on Trump from assets in the takedown set, sharing content from pages including Truth1-Truth Media 

and Truth1-真相傳媒.  
 
Other posts referenced the Black Lives Matter movement and the anti-racism protests that swept                           
America after the police killing of George Floyd. Some of this content reported claims that the                               
Chinese Communist Party supported the movement.  
 

 
14 



 

 
Post by a Vietnamese-language asset sourced to the Epoch Times. The post reported claims that the Chinese 

government had supported various political movements in the U.S., including BLM. 

 
15 



 

Cross-Platform Amplification  

The network’s anti-CCP content was not limited to posts on Facebook and Instagram. Several of                             
the assets in the network shared content from websites that were explicitly dedicated to attacking                             
the CCP. These included tuidang.org, endccp.com, preventccp.com, ccpvirus.com, and a petition                     
on the White House website.  
 

 
 
Posts by Truth Media network assets “Bobby Baker” (left) and “Truth Media 真相傳媒” (right) showing links to 

tuidang.org and endccp.com.  
 

 
16 



 

 
Home section for the page @new.lilitruth; note the banner showing the URLs tuidang.org and endccp.com. 

Note also the range of manager locations, including the United States, Taiwan, and Hong Kong. 
 
Tuidang.org is the website of the Global Service Center for Quitting the CCP, a not-for-profit                             
organization ​registered in 2005​. Its name means “to withdraw from the Party”; according to the                             
website’s own account, it was created after the Epoch Times published a series of editorials                             
known as the “​Nine Commentaries​” that accused the CCP of censorship and tyranny and called                             
for Chinese citizens to leave the party.  
 
As noted above, the last paid ad to be run by Truth Media 真相傳媒 pointed users toward the                                   
Global Service Center’s ​YouTube channel​, which was created on May 8, 2020. The video in                             
question included a screenshot of the Global Service Center’s contact details, including the                         
domain tuidang.org and an email address at the domain epochtimes.com.  

 
17 

https://en.tuidang.org/contact-us
https://www.epochtimes.com/b5/nf3541.htm
https://www.youtube.com/channel/UC1vENGNAdWWW399VYKWqxuQ


 

 
Screenshot from the video posted by the Chinese-language YouTube channel of the Global Service Center for 

Quitting the CCP, showing the email address at epochtimes.com.  
 
The website endccp.com was a much more recent creation. It was registered on January 21,                             
2020, and featured a petition to “eliminate the demon Chinese Communist Party”; it was                           
copyrighted to the Global Service Center for Quitting the CCP and linked back to tuidang.com. As                               
of August 4, it featured a video montage of historical atrocities by the Party, notably the Cultural                                 
Revolution and the Tiananmen Square massacre. The video also referred to the Covid-19                         
pandemic as the “CCP virus.” 
 

 
18 



 

 
Header and footer of endccp.com, showing the branding and copyright of the Global Service Center for 

Quitting the CCP. The link to the official website leads to tuidang.com.  
 

 
Still from the video embedded in the endccp.com website, showing the reference to the “CCP virus.” The video 

was uploaded some time after July 24, 2020: it referenced the death toll due to coronavirus on that date.  
 

   

 
19 



 

Rejectccp.com was more recent still: it was registered under privacy protection on May 8, 2020.                             
The site was copyrighted to the Epoch Times and featured a second anti-CCP petition, together                             
with a live tracker of the number of people who have quit the CCP. Hovering the mouse over this                                     
live tracker revealed a hyperlink to tuidang.org.  
 

  
Screenshot of rejectccp.com, showing the Epoch Times branding, the live tracker at the top right, and the link 

to tuidang.org that appears when hovering the mouse over it (bottom left and insert).  
 

The Truth Media takedown set also posted links to two other websites that referred to Covid-19                               
as the “CCP virus.” The first was a website called ccpvirustruth.com, which was registered on                             
March 20, 2020; as of August 4, it redirected to rejectccp.com. At least one Indonesia-focused                             
account in the Truth Media network posted a link to the website on May 6, showing its original                                   
branding and connection to the Epoch Times. An ​archive of the site taken on April 25 also showed                                   
that it was copyrighted to the Epoch Times.  
 

 
20 

https://web.archive.org/web/20200425173953/https://www.ccpvirustruth.com/


 

 
Post by network asset “Soesy Fx” pointing to ccpvirustruth.com. The text reads, “Investigation of parties 

responsible for the spread of coronavirus. Please help sign this petition! Select 'Indonesian'.” 
 

The second property was a petition on the ​White House petitions page titled “Let’s start calling the                                 
novel coronavirus the CCP virus.” This was created on March 20, 2020, the same day that                               
ccpvirustruth.com was registered. The following day, the same account that posted in Indonesian                         
about ccpvirustruth.com shared a link to the White House petition.  
 

 
Top, banner for the petition on the White House petitions page, showing the creation date. Bottom left, WhoIs 
registration details for ccpvirustruth.com, showing the creation date. Bottom right, share of the White House 

petition by the Indonesia-focused account.  

 
21 

https://petitions.whitehouse.gov/petition/lets-start-calling-novel-coronavirus-ccp-virus?fbclid=IwAR0r4maACfHXvjxSwoaiKPEYV7-WfYBK6u1R5F0ODU3DckMxZPF-aGWBU20


 

Signs of Inauthenticity 
Facebook took down the network of Truth pages and associated accounts for coordinated                         
inauthentic behavior, which means the network was sustained by false users coordinating to                         
promote a given message. Most of the accounts that Graphika reviewed displayed signs of                           
inauthentic and/or coordinated behaviour, such as reposting the same posts at the same time or                             
using made-up personas to amplify content from the network's pages and hijacked accounts.  
 
The majority of the content that this inauthentic network amplified came from branded pages                           
belonging to one of Truth Media’s language services, or else from posts about the Falun Gong, or                                 
from the Epoch Times' Facebook pages and websites. As such, the essence of this network                             
appears to have been artificial enhancement by the covert network of inauthentic accounts of the                             
overt Truth Media assets and of assets with which it was ideologically aligned.  

Recycled Profile Pictures 

Roughly half the takedown consisted of Facebook accounts. Some appear to have belonged to                           
genuine individuals, either employees and supporters of Truth Media or users whose accounts                         
were taken over and repurposed. Many, however, showed strong signs of inauthenticity. For                         
example, a number of accounts displayed images of young Asian women, Instagrammers, and                         
models as profile pictures. These pictures can be easily traced back to social media, if not to the                                   
original source, and a simple reverse search shows that they are widespread across the Internet                             
and sometimes belong to Asian social media influencers.  
 
Using recycled imagery in this way is one of the oldest and most common ways of disguising                                 
inauthentic accounts.  
 

 
22 



 

 
Left, assets in the takedown set, showing their profile pictures. Right, reverse-search results for the same 
images, showing the sheer number of different uses. Most of the image search results directed users to 

Chinese-language social media and blogging platforms.  
 

These pictures were also used on various Western social media accounts such as Twitter,                           
LinkedIn or Facebook as well as on Chinese social media platforms, where they displayed many                             
different names, which suggests the presence of further fake accounts using these pictures for                           
profiles.    

 
23 



 

Stock Pictures of Children 

A substantial number of assets used photos of children as profile pictures, taking images from                             
sources that included the AliExpress clothes modeling site and Instagram.  

 
Left, assets in the network that used profile pictures of children. Right, the original sources of the pictures: a 
children’s photographer, online store AliExpress, and the Instagram account of a Korean child celebrity. We 

have obscured the faces of the minors in these pictures. 
 
In the case illustrated below, the persona "Todd Virgil” used a female profile picture stolen from a                                 
student whose picture featured in an ​online article​. 
 

 
24 

https://wxn.qq.com/cmsid/ZJC2015010500755305


 

 
Screenshot of the Facebook profile of "Todd Virgil," which appears to have stolen the picture from a ​Tencent 

QQ article 

Coordination 

Some of the assets in the network also showed strong signs of coordination. This manifested in a                                 
number of ways; for example, as mentioned above, the network included pages called Truth51,                           
Truth52, Truth53, and so on, suggesting they belong in an organized set. Some of the accounts in                                 
the network re-posted the same content on the same day and close to the same time, suggesting                                 
a coordinated effort to boost said content.  
 

 
Shares of the same ​YouTube video​ by two accounts in the network on July 5. The video was posted by ​NTD​. 

 

 
25 

https://wxn.qq.com/cmsid/ZJC2015010500755305
https://wxn.qq.com/cmsid/ZJC2015010500755305
https://www.youtube.com/watch?v=oPNeITwK1LM
https://www.youtube.com/user/NTDCHINESE


 

 
Video posted by two different assets in the Truth Media network, then shared by two more. The video is 

branded with the Truth Media logo and also appears on ​YouTube​.  
 
Some of the pages that used @Truth plus a number as their handle were especially clear in their                                   
coordination. The pages @Truth38, @Truth50, and @Truth51, for example, all live-streamed the                       
same Truth Media video; their broader collection of videos was almost identical, too.  
 

 
26 

https://www.youtube.com/watch?v=P2wj8P19BwY


 

 
Videos by @Truth38, @Truth50, and @Truth51; note how many videos are common to both pages, and note 

that the upper left video is shown as a live-stream in both cases.  
   

 
27 



 

Profile Likes 

The accounts showed a pattern in their page likes. The accounts very largely liked pages from                               
Truth Media, Epoch Times, NTD, and pages supporting Falun Gong; some also liked conservative                           
voices in the United States or pages posting nature and animal content. The specific pages and                               
outlets liked also reflected the campaign’s narrative interests, such as pages related to organ                           
harvesting in China and interest in U.S. politics, specifically on the American right. For example,                             
one account had page likes for Project Veritas, a California Republican group, and a San Diego                               
political campaign. The focus on Falun Gong was apparent throughout.  

 

 
Likes by one account in the network. Note that they include Falun Dafa, NTD (New Tang Dynasty), a page 

dedicated to organ harvesting, right-wing pages in the U.S., and multiple Epoch Times pages. 
 

 
Likes by another network account. Note how they include multiple Truth Media pages, the Epoch Times, and 

another page on organ harvesting. 
 

 
28 



 

Repurposed Accounts  

On some occasions, the operation made use of accounts that appeared to have been taken over                               
from their original owner or were resold if they were operated by commercial operators. These                             
were identifiable from the way their posting histories showed sudden changes in content, focus,                           
or behavior. In one example, an account that was called 李美宝 (Li Meibao) at the time of the                                   
takedown had a URL that included the name “Alex G,” suggesting that it had been renamed and                                 
repurposed from an earlier owner.  
 

 
Username and URL for the account lately known as 李美宝.  

 
 
In another example, an account called Jin Zhang promoted Fruit of the Loom products in June                               
2014, then fell silent for some years.  
 
 

 
Last posts from asset Jin Zhang in 2014. The assets posted this same content dozens of times that day.  

 

 
29 



 

 
 

New profile picture added August 2017.  
 
Finally, on August 8, 2017, the account added a new profile picture, a cartoon image; after this, the                                   
account’s content turned political, though mixed with seemingly innocuous travel content, often                       
from Truth Media-related assets.  
 

 
First post by “Jin Zhang” after profile pic swap and seeming account hijack, leading to a page called 

@TruthOfWorldTrip, an account sharing only Epoch Times and NTD content.  
 
The network assets with the highest numbers of friends appeared to be authentic assets from the 
Philippines that were either willingly repurposed or hijacked.  

 
30 



 

 

 
Examples of three Filipino accounts that were either hijacked or willingly repurposed to share Truth Media 

content. As visible above, the three accounts stopped posting between April 14 and April 17, 2019, and then 
began sharing Truth-U.S content four months later almost at the same time. After they began to engage with 
Truth Media, the accounts all posted the same content in the same order. All the seemingly hijacked accounts 

had over 4,500 friends at the time Graphika analyzed them.  
 

   

 
31 



 

Updating Name with Language 

A unique quirk that Graphika observed across multiple assets was a recent change in their                             
naming convention. Primarily in April 2020, the page names were altered: the name of the page                               
was listed in both English and the language that the content primarily used, or the language of the                                   
content was added; for example, if the page primarily posted in Chinese, it would be added using                                 
the Chinese character set to the original English title. This behavior was notable as it was present                                 
even in pages that were not overtly branded to Truth Media.  
 

 
 

 
Examples of the name change pattern observed, both occurring on April 11, 2020 

 
32 




